onsdag 16 december 2020

51. Alhambras trädgårdar

Det är mer än ett heldagsjobb att vandra runt i Alhambra. Hela anläggningen är ett underverk av fantastiska byggnader, vackra vattenspeglar och fontäner samt träd, blommor och märkliga växter. Jag går runt och bara njuter av skönheten tillsammans med min kamera. Jag älskar att ta bilder av det jag tycker om. Väl hemma kan jag sitta i timmar och titta på bilderna. Då återupplever jag skönheten i Alhambra, den magiska blandningen av ljus, vatten, byggnader och trädgårdar. Här är ytterligare några bilder av skönheten i Alhambra:

Från en trädgård i Alhambra. Foto: ©KattaW©

Ett grönt äventyr i Alhambra. Foto: ©KattaW©

En ros i Alhambra. Foto:©KattaW©

...Märkliga blommor i Alhambra. Foto: ©KattaW©

En trädgård med klippta buskar i Alhambra. Foto: ©KattaW©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar