onsdag 9 december 2020

48. Flamenco gitano i Granada.

Från Cordoba åkte jag vidare till Granada. Bokade rum på hotell Alexavis del Generalifé som ligger granne med Alhambra. Efter en sen middag besökte jag en liten teater "Tablao Albaysin" som bjöd på äkta "Flamenco gitano" (zigenarflamenco). Publiken sitter så nära scenen att man känner av både svettdroppar och hårnålar som flyger i väg under dansens hetta. Synd att jag inte kunde spela in föreställningen. Den var så suggestiv och lockande, man ville nästan själv börja dansa (men det kan tyvärr inte jag). I stället bjuder jag på en bildshow i flera akter...

Flamenco gitano, Tablao Albaysin. Foto: ©KattaW©

Flamenco gitano. Tablao Albaysin. Foto: ©KattaW©

Flamenco gitano. Tablao Albaysin. Foto: ©KattaW©

Flamenco gitano. Tablao Albaysin. Foto: ©KattaW©

Flamenco gitano. Tablao Albaysin. Foto: ©KattaW©

Flamenco gitano. Tablao Albaysin. Foto: ©KattaW©

Flamenco gitano. Tablao Albaysin. Foto: ©KattaW©

Flamenco gitano. Tablao Albaysin. Foto: ©KattaW©


Flamenco gitano. Tablao Albaysin. Foto: ©KattaW©

Flamenco gitano. Tablao Albaysin. Foto: ©KattaW©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar