onsdag 16 september 2020

17. TEST med Bloggers nya gränssnitt

Nu får jag börja om från början och lära mig "blogga"igen. Varför denna fåniga ändring? Det måste ju finnas en enormt viktig anledning för att ändra Blogger efter alla dessa år. Vilken är den i s¨fall? Finns det något svar någonstans? Jag tycker ju att gamla Blogger fungerade alldeles utmärkt. Men Blogger tycker annorlunda. Varför det då?  Kan någon ge ett svar?
Risken är nu stor att jag tröttnar och slutar använda Blogger. Jag klarar inte av det nya. Det finns ju ingen logisk "bruksanvisning". Hur skriver jag t.ex. texten till ett fotografi så att "bild-och-text" hänger samman? Och varje gång jag skrivit en mening så "snurrar" det någonstans i ögionvrån. Det är det där konstiga "molnet" (bredvid "Förhandsgranska") som "blinkar". Varför det? Väldigt störande för ögonen!  Och tecknet för copyringt gick inte att klistra in. Jag testade med Alt+0169 men det fungerade inte alls. Förr kunde jag bara kopiera över det från en teckensida. Med nya Blogger går det inte. Varför?

Undrar hur länge man får tillgång till gamla gränssnittet?

Så här känner jag mig just nu efter att ha testat nya gränssnittet:  bläh....

Hen finns o Cartegena. Foto: ©KattaW©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar